29 lis „OD PIOSENKI DO LITERKI” ORAZ „WZORKI DO PIOSENKI”
Mowa wyżej o Metodzie Dobrego Startu Marty Bogdanowicz w oparciu o którą przebiegały dzisiaj w każdej grupie zajęcia. Służą one przygotowaniu do nauki czytania i pisania a u 6-latków usprawniają te umiejętności. Proces jest bardzo złożony, bowiem polega na rozwijaniu funkcji językowych, spostrzeżeniowych, wzrokowych, słuchowych, dotykowych, kinestetycznych (czuciu ruchu) a nade wszystko sprawne współdziałanie, integracja między tymi percepcjami. Wszelkie dysfunkcje spowalniają naukę czytania i pisania a czasem ją zaburzają. Dlatego też w przedszkolu w każdej zabawie czy działaniu skrywa się bardzo znaczący cel, który doskonali w/w wymienione umiejętności. Ważnym elementem jest też kształtowanie tzw. lateralizacji, czyli ustalenie ręki dominującej, doskonalenie świadomości schematu ciała, jego części lewej i prawej, wyrabianie orientacji w przestrzeni. Metoda Dobrego Startu reprezentuje aktywną, intensywną, wielozmysłową edukację. Dzieci kreśliły, ze szczegółową instrukcją nauczycieli litery P, p wielką i małą, a młodsze interpretowały graficzny wzorek, w obu przypadkach w oparciu o piosenkę, która jest rytmiczną linią melodyczną, opowiadającą każdej , kresce, fali czy pętelce w literach. Ta zabawa satysfakcjonuje dzieci, cieszy dobrze wykonanym zadaniem i intensyfikuje naukę. Zajęcia są jeszcze, dodatkowo wzbogacone o nowe treści i wiedzę. W dzisiejszych, tematyką była przyroda, środowiska pustynne – tak nam bliskie – życie oraz przystosowanie się ludzi zwierząt i roślin. Cały pakiet uzupełniły programy edukacyjne dla dzieci w Technologii Informacyjnej, które pokazały w bajkowym stylu zjawiska optyczne np. fatamorgana , pryzmat załamania światła na styku powietrza i wody, przedstawiły legendę o Pustyni Błędowskiej, pokazały Saharę i podsumowały wiedzę w quizie. W finale twórczych zabaw dydaktycznych, obserwacja, czy na stole leży w kubeczkach pyszny marchewkowy soczek, czy to jest fatamorgana, wzbudziły aplauz śmiechu i były zdrowym orzeźwieniem dla spragnionych odkrywców pustynnych atrakcji .























